Blog o Filmowaniu i Produkcji Video
5 pomysłów na darmową reklamę w branży ślubnej
- 13 maja 2020
- Posted by: Marcin Zając
- Kategoria: Biznes
Możesz mieć najlepsze portfolio na świecie. Możesz mieć sprzęt z najwyższej półki i niepowtarzalny styl montażu, ale jeśli nie docierasz ze swoimi pracami do klientów i nie przekłada się to na konkretne zlecenia, jeśli liczby się nie zgadzają i nie zarabiasz na filmowaniu wystarczająco, by się z tego utrzymać, to nie ma to znaczenia. Jeśli chcesz dostawać więcej zapytań o współpracę, pokażę ci dzisiaj 5 sposobów na darmową reklamę w branży ślubnej.
Jeśli myślisz, że wystarczy tworzyć piękne filmy, by zdobywać klientów, to niestety jesteś w błędzie. Nieustanny marketing i budowanie silnej marki to podstawa sukcesu. Płatne kampanie reklamowe są w tym niezwykle pomocne, ale darmowe formy reklamy także mają duży potencjał i mogą ci zapewnić napływ nowych zleceń, o ile podejmujesz działania promocyjne regularnie.
Darmowa reklama na Facebooku
Zacznę od metody, która daje najlepsze efekty, bo łączy nas bezpośrednio z osobami poszukującymi naszych usług. Nie musimy tutaj więc przekonywać kogokolwiek do wynajęcia kamerzysty na ślub, tylko mamy konkretną potrzebę, którą klient chce zaspokoić.
Mowa o grupach na Facebooku, które skupiają przyszłe pary młode. Codziennie pojawiają się tam dziesiątki postów dotyczące poszukiwania usługodawców na ślub. Odzew na takie posty jest ogromny, ale jeśli regularnie będziesz odpowiadać na zapytania i znajdziesz sposób, jak wyróżnić swoją ofertę spośród pozostałych, to przyniesie to naprawdę dobre efekty – sam bardzo dużą część swoich zleceń pozyskuję właśnie z Facebooka, nie wydając na to ani złotówki, tylko poświęcając swój czas. W opisie filmu podlinkuję największe grupy tego typu, które możesz wykorzystać do promocji swojej firmy.
Współpraca z salą weselną
Drugi sposób darmowej reklamy to współpraca z salami weselnymi. Większość obiektów wręcza wszystkim zainteresowanym klientom, które przychodzą oglądać salę, specjalne pakiety z informacją o ofercie lokalu oraz polecanych usługach dodatkowych. Klienci znacznie częściej wybierają usługodawców, którzy zostali im w jakichś sposób poleceni – skoro kamerzysta został sprawdzony przez inne pary młode i na dodatek jest polecany przez właściciela sali weselnej, to znaczy że można mu zaufać.
Aby nawiązać współpracę z domem weselnym, najlepiej zaoferować im coś na start, np. wykonanie spotu reklamowego za darmo czy ujęć z drona. Wymaga to poświęcenia czasu, jednak w zamian możemy zbudować relację, która będzie przynosić efekty przez wiele lat.
Jak promować biznes ślubny na Instagramie?
Trzecia metoda to wykorzystanie Instagrama w celu dotarcia do świeżo zaręczonych osób. Większość par właśnie w tym momencie zaczyna planować swój ślub. Nawet jeśli nie robią tego jeszcze oficjalnie, to cały czas mają to na uwadze i zaczynają się interesować wszystkim, co związane z tematyką weselną. Musisz wykorzystać ten etap ekscytacji, by narzeczeni dowiedzieli się o istnieniu twojej firmy.
Skorzystaj z wyszukiwarki Instagrama, by dotrzeć do najnowszych zdjęć opublikowanych pod hashtagami typu #narzeczeni #powiedzialamtak #zareczyny itd. Obserwuj profile osób, polub ich zdjęcia i zostaw komentarz – gwarantuję, że po takim działaniu wejdą na twój profil i jeśli tylko znajdą tam ciekawe filmy, to zapamiętają cię i wykorzystają ten kontakt, gdy podejmą decyzję o poszukiwaniu kamerzysty.
Jak rozwijać kanał ślubny na YouTube?
Czwarte źródło, z którego śmiało możesz czerpać zlecenia na filmowanie ślubu, to YouTube. Polecam w tej kwestii wyjść nieco poza schemat, czyli zrobić coś więcej, niż tylko wrzucać nowe teledyski ślubne na kanał. Mnóstwo narzeczonych szuka informacji przydatnych przy organizacji ślubu właśnie na YouTube.
Poprzez tworzenie filmów poradnikowych, typu „o co zapytać kamerzystę ślubnego?”, „jaką muzykę wybrać do filmu ślubnego” czy „ile kosztuje kamerzysta na wesele”, dotrzesz do dużej liczby widzów, którzy w najbliższym czasie zamierzają wziąć ślub, a także zbudować wizerunek eksperta i zdobyć zaufanie, co sprawi że potencjalni klienci znacznie chętniej będą nawiązywać z tobą współpracę.
Sprzedawaj usługi filmowe przez bloga
Piąta metoda darmowej reklamy jest zaniedbywana przez większość usługodawców w branży ślubnej, co nie mieści mi się w głowie, bo w dłuższej perspektywie czasowej sprawia, że każdego miesiąca na twoją ofertę trafia kilka tysięcy klientów. Mowa o aktywnie prowadzonym blogu, na którym zamieszczane są artykuły odpowiadające na pytania par młodych związane z organizacją wesela i filmowania ślubu. Wystarczy, że co miesiąc będziesz publikować dwa wartościowe artykuły, dobrze zoptymalizowane pod kątem popularnych słów kluczowych, a po pewnym czasie będą one wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, dzięki czemu na twoją stronę codziennie zaczną trafiać narzeczeni zainteresowani usługami, które oferujesz. To najlepszy przykład, że darmowa reklama czasem daje nawet lepsze efekty niż płatne kampanie, tylko wymaga nakładu czasu i cierpliwości.
Korzystaj z tych pięciu metod, a gwarantuję, że nie będziesz mieć problemu z zapełnieniem kalendarza na dwa lata do przodu. Warto też od czasu do czasu dodać do tego płatne formy promocji, bo jak wiadomo nasi klienci korzystają z różnych platform społecznościowych i serwisów, więc nie jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich za pomocą samego Facebooka czy YouTube.
Jeśli podobają ci się materiały tego typu i chciałbyś, żebym podzielił się bardziej zaawansowanymi metodami reklamy w branży ślubnej, które sprawdzają się w mojej firmie, zostaw proszę subskrypcję i daj znać w komentarzu.